Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry

Tiedote 26.9.2012

Klikkaamalla tukea kodittomille eläimille

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry liittyi Sharewoodiin

Sharewood on suomalainen hyväntekeväisyysmedia, jossa käyttäjät lahjoittavat vastuullisten yritysten rahaa avustuskohteille ja voittavat siitä hyvästä itselleen palkintoja.

HESY liittyi nyt Sharewoodiin.

– Sharewood on loistava kanava osoittaa, miten pienilläkin teoilla saadaan suuria aikaiseksi. Luonnossa vuolaatkin virrat koostuvat yksittäisistä pienistä pisaroista. Hyväntekeväisyydessä niin pientä pisaraa ei olekaan, että sillä ei olisi isoa merkitystä. Maailman mittakaavassa hyvällä saa aina enemmän aikaiseksi kuin pahalla tai sillä, että on tekemättä mitään, kuten kansansadussa auringosta ja myrskytuulesta muistamme. Annetaan siis hyvän kiertää ja ryhdytään klikkaamaan kodittomien eläinten auttamiseksi. Kosolti kissankehräystä kiitokseksi kaikille klikkaajille, HESYn puheenjohtaja Hannele Luukkainen kehottaa.

Kaikki raha avustuskohteille tulee Sharewoodissa mainostavilta yrityksiltä. Käyttäjille ja järjestöille Sharewood on täysin ilmainen.

Rahaa voi lahjoittaa ilmaiseksi muun muassa vastaanottamalla mainoksia ja voittamalla arvonnoissa.

– Sharewoodissa arvotaan lähes viikoittain hienoja Elämyspalkintoja, joiden arvosta lahjoitamme aina 10 prosenttia voittajan avustuskohteelle. Voittamalla autat, Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala kertoo.

Sharewoodissa on lähes 28 000 käyttäjää, jotka ovat klikkailleet ja voittaneet avustusjärjestöilleen melkein 64 000 euroa. Suosituimmat avustuskohteet ovat Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Plan, Punainen Risti, Syöpäsäätiö ja Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto.

Sharewoodin käyttäjiä ovat muun muassa muusikko Mikko Kuustonen, koomikko Lotta Backlund, jalkapalloilija Aki Riihilahti, vuoden urheilija Minna Kauppi ja kansanedustaja Pekka Haavisto.

Sharewoodin kaltaiset vastuulliset sosiaaliset mediat ovat iso trendi Yhdysvalloissa. Mikrolahjoitusten ensimmäinen suuri hyödyntäjä oli Barack Obama presidentinvaalikampanjassaan.

Hyväntekeväisyys on nousemassa trendiksi myös Suomessa. Sharewood on Suomen ensimmäinen ja ainoa sosiaalinen hyväntekeväisyysmedia. Sharewoodin on perustanut yhteiskunnallinen mediatalo Givget Oy.

Givget Oy
Jussi Karmala