Kutsu

MUISTA ELÄINYSTÄVIÄ KANSAINVÄLISENÄ ELÄINTENPÄIVÄNÄ 4.10.

Auta Hesyä viettämään eläinten päivää vuoden jokaisena päivänä

Kansainvälisenä eläinten päivänä, lauantaina 4.10. Hesy ja Jumbon Citymarket järjestävät yhteisen tempauksen, jolla kerätään ruokaa kodittomille eläimille.

Tule Citymarketin lemmikkiosastolle kl 11-18 juttelemaan eläinsuojelusta ja Hesyn toiminnasta. Kello 15-18 paikalla on taputeltavana elokuvasta tuttu Myrsky-koira isäntänsä, ohjaaja Marko Rauhalan kanssa. Paikalla on myös Hesyn auto, johon asiakkaiden toivotaan lahjoittavan ruokaa ja tarvikkeita kodittomille eläimille. Tervetuloa! Jumbon Citymarket on luvannutkymmenen prosenttia lemmikkiosaston päivän myynnistä kodittomille eläimille.

Lisäksi Hesyllä on kirjamyyntitapahtuma Helsingin keskustassa, Lasipalatsin kulmalla kl 11-17.
Viisi kirjaa eurolla! Poikkea ostamassa edullista luettavaa syksyn pimeneviin iltoihin.

Taustaa eläintenpäivästä:
Kansainvälistä eläinten päivää vietetään Suomessa nyt 99. kertaa. Päivän taustalla on viime vuosisadan alussa vaikuttanut eläinsuojelun voimanainen Constance Ullner. Tämä Hesyn puheenjohtajana (vuosina 1916-1926) toiminut nainen vieraili Pariisissa kansainvälisessä eläinsuojelukongressissa vuonna 1900 ja toi sieltä mukanaan ajatuksen kansainvälisen eläinten päivän viettämisestä myös Suomessa. Hänen aloitteestaan täällä vietettiin eläinten päivää ensimmäisen kerran vuonna 1909 ja sitä vietetään edelleenkin joka vuosi 4.10. Päivämäärä on valittu eläinten suojelupyhimyksen Fransiskus Assisilaisen päivän mukaan. Nykyään kansainvälistä eläinten päivää juhlitaan osoittamalla rakkautta ja kunnioitusta eläimiä kohtaan, sekä tapahtumilla ainakin 40 maassa ympäri maailmaa.

- Riikka Suominen, tiedottaja p. 040- 577 47 33