Tiedote 18.11.2008

HESYN TOIMINTA JATKUU NORMAALISTI LAKOSTA HUOLIMATTA

Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen toiminta jatkuu normaalisti kaikissa toimipisteissä huomenna 19.11. alkavasta lakosta huolimatta. Toimihenkilöliitto Erton organisoimaan lakkoon osallistuu vain noin puolet Hesyn työntekijöistä. Eläinten hoito ja Eläinsuojelukeskuksen muu toiminta turvataan yhdistyksen muun henkilökunnan ja vapaaehtoisten voimin.

Kaupunkien löytöeläintalon avautuminen Viikissä on selkeästi vaikuttanut yhdistyksen eläinmääriin. Eläinmäärät Hesyn eläinsuojelukeskuksessa ovat lähes puolittuneet jo viime vuoden aikana. Tästä huolimatta yhdistys ei ole lomauttanut tai irtisanonut yhtään työntekijää. Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen palkkalistoilla on huomattavasti enemmän eläintenhoitajia kuin yleensä vastaavissa yhdistyksissä.

Tällä hetkellä Hesyn hoidossa on: 55 kissaa , 3 kania, 4 vesikilpikonnaa ja 2 koiraa eli yhteensä 64 eläintä.

Hesyn eläintenhoitajille maksamat palkat noudattavat alan yleistä palkkatasoa ja niitä on tarkistettu vuosittain. Jokaisen eläintenhoitajan palkka on yksilöllinen ja perustuu koulutukseen, vastuuseen, työkokemukseen, motivaatioon ja suoriutumiseen. Suurempi palkkaremontti olisi mahdollista vain työntekijämäärää radikaalisti vähentämällä. Hesy haluaa olla vastuullinen työnantaja, eikä lähteä irtisanomisten tielle. Hallitus käsittelee työehtojen parannusesityksiä normaalin hallitustyöskentelyn puitteissa.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys on lahjoitusvaroilla toimiva yhdistys, joka työllistää noin kaksikymmentä henkilöä.

puheenjohtaja Hannele Luukkainen 040- 54 77 770