Tiedote 12.1.2007

ELÄINTEN JOULUKERÄYKSEN TUOTTO EDELLISVUODEN TASOLLA - LAHJOITUKSIA TARVITAAN JATKUVASTI

Helsingin eläinsuojeluyhdistys keräsi joulun alla yhdeksännen kerran apua kodittomille eläimille. Joulukeräyspisteet sijaitsivat Lasipalatsin nurkalla ja Itäkeskuksen Tallinnanaukiolla. Eläinten hätä oli lähellä ihmisten sydäntä: joulukeräystonkkien kokonaistuotto oli 23 872 euroa. Tuotto on osapuilleen sama kuin edellisenä vuonna, mutta jäi silti vielä alle 2000-luvun alkuvuosien tason. Lisäksi nettikeräys tuotti 12 315 euroa. Joulukeräyksen tuotolla rahoitetaan eläinsuojelutyötä koko tammikuun ajan. Helsingin eläinsuojeluyhdistys kiittää lämpimästi kaikkia lahjoittajia.

Joulukeräyksessä saatiin lahjoituksena eläinten kuivaruokaa noin 240 kiloa, 800 ruokatölkkiä sekä runsaasti makupaloja, koirankeksejä ja luita. Joulukeräys tuotti myös leluja ja makuualusia kodittomien eläinten käyttöön. Lisäksi lahjoituksena tuli sellaisia tavaroita, jotka myydään Kulkukollin kirpputorilla Itä-Pakilassa. Kirpputorin tuotolla kustannetaan eläinten hoitokuluja. Lahjoituksia voi tehdä koko vuoden ajan kaikkina päivinä sekä kodittomien eläinten avustustilille (Nordea 200118-113063) että yhdistyksen nettisivuilla www.hesy.fi.

Eläinsuojelukeskuksessa majailevat eläimet saivat joulun alla runsaasti uusia vastuuntuntoisia koteja, mutta vieläkin Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen huostassa on noin 70 aikuista kissaa, jotka kaipaavat pysyvää kotia. Lisäksi kotia odottelevat vesikilpikonnat, pienjyrsijät, muutama koira ja chinchilla.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry
- etsii uudet kodit noin 1000 kodittomalle lemmikkieläimelle vuodessa. Eläimet ovat pääkaupunkiseudulta löydettyjä tai viranomaisten huostaanottamia eläimiä.
- Ennen uusiin koteihin sijoittamista eläimet rokotetaan, leikkautetaan ja tunnistusmerkitään. Eläinten pelastamiseen kuluu vuosittain noin 500.000 euroa. Valtaosa varoista saadaan yksityisiltä lahjoittajilta.
- Kodittomien eläinten avustustilin numero on Nordea 200118-113063
- Yhdistyksen toimintaan voi tutustua nettisivuilla www.hesy.fi

Puheenjohtaja Hannele Luukkainen, p. ja fax (09) 7242931, matkap. 040-5477770
Tiedottaja Maria Blomster p. (09) 7774470, 040-5774733