Tiedote 9.12.2008

HESY KERÄÄ JOULUMIELTÄ KODITTOMILLE ELÄIMILLE

Helsingin eläinsuojeluyhdistys kerää jo yhdennentoista kerran joulutonkkiin rahaa kodittomien eläinten auttamiseen. Keräys jatkuu joka päivä, myös viikonloppuisin, jouluaatonaattoon saakka. Keräyspaikkoja on kaksi: Lasipalatsin Forumin puoleisella nurkalla päivystetään klo 12-18 ja Itäkeskuksen Tallinnanaukiolla klo 13-17.

Eläinten joulukeräykseen voi osallistua antamalla rahaa keräystonkkiin. Keräyksen koko tuotto käytetään kodittomien eläinten auttamiseen. Keräysvaroilla kustannetaan mm. yhdistyksen hoivissa olevien eläinten eläinlääkäri- ja ruokakuluja. Vuosittain kodittomien eläinten hoitoon menee noin 500 000 euroa. Lahjoitukset ovat toiminnalle tärkeitä, sillä valtion ja kaupungin tuki kattaa vain alle 5% menoista.

Joulukeräykseen voi osallistua myös lahjoittamalla rahaa suoraan kodittomien eläinten keräystilille 200118-113063. Lahjoituksen voi tehdä myös verkkopankissa. HESYn sivuilta www.hesy.fi löytyvät sekä tili- että viitenumerot keräykseen osallistumiseksi ja linkit verkkopankkien nettisivuille.

Lisäksi otamme vastaan eläintarvikkeita kuten eläinten leluja, kuljetuslaatikoita ja nukkumakoreja. Keräyspisteisiin voi tuoda myös hyväkuntoisia kirpputoritavaroita, jotka myydään yhdistyksen kirpputorilla Itä-Pakilassa.

Voit myös auttaa eläimiä antamalla aikaasi. Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi kerääjäksi. Lisätiedot ja yhteydenotot ma-pe klo 10-17 puh 09-54 200 100 tai aila.kettunen@hesy.fi

Hesyn huomassa on parhaillaan noin seitsemänkymmentä koditonta eläintä. (60 kissaa, neljä kilpikonnaa, neljä koiraa ja kani).

- Riikka Suominen, tiedottaja p. 040- 577 47 33