Tiedote 5.11.2008

HESYLLÄ ENNÄTYSPENTUE

Hesyn eläinsuojelukeskuksella iloitaan ennätyksellisestä perhetapahtumasta. Kirkkonummelta pelastettu yksisilmäinen kissaemo Karoliina sai sunnuntaina kokonaista yhdeksän pentua!

- Normaalisti kissat saavat 3-5 pentua. Tämä on todella poikkeuksellista. Hesyn aiempi pentuennätys on ollut 8 pentua, sanoo eläintenhoitaja Emmi Kekkonen.

Valitettavasti yhden pennuista voimat ehtyivät sen ollessa vain vajaan viikon ikäinen. Kissojen pentukuolleisuus on normaalisti verrattain suurta ja menehtymisenriski on suurin ensimmäiset kaksi viikkoa. Loput Karoliinan pennuista voivat kuitenkin hyvin. Niistä kolme on luovutettu adoptioäiti Madden hoiviin. Pentujen kasvua seurataan tarkasti ja niitä ruokitaan letkulla, sillä emon maito ei riitä näin monelle nälkäiselle pikkusuulle.

Pennut tulevat luovutusikään noin kolmen kuukauden kuluttua. Jotta pennut saisivat kasvurauhan ja emo levätä rauhassa suururakkansa jälkeen, ei pentuja pääse katsomaan. Muut Hesy kotia etsivät kissat ovat tavattavissa Eläinsuojelukeskuksella arkisin ja sunnuntaisin kl 15-18.

- Riikka Suominen, tiedottaja p. 040- 577 47 33