Tiedote 5.1.2008

JOULULAHJOITUKSET TAKAAVAT KODITTOMILLE ELÄIMILLE TURVALLISEN TAMMIKUUN

Eläinten joulukeräyksen tuotto lähes 23 000 euroa.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry keräsi joulun alla rahaa kodittomien eläinten auttamiseen. - ”Ihmisillä riitti joulumieltä myös eläimille ja keräyksen kokonaistuotto ylti lähes 23 000 euroon.” kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Hannele Luukkainen.

Keräyksen tuotto on ollut suunnilleen sama viime vuodet , mutta paljon pienempi kuin 2000–luvun alkuvuosina. Joulukeräyksessä saatiin myös lähes 300 kg ruokaa kissoille ja koirille. - ”Joulukeräyksen tuotto riittää rahoittamaan HESYn toimintaa koko tammikuun ajan.” toteaa puheenjohtaja Luukkainen ja kiittää lämpimästi kaikkia lahjoittajia ja vapaaehtoisia kerääjiä.

Lisäksi Luukkainen kiittelee sitä, että keräyspisteisiin tuotiin runsaasti makuualustoja kodittomien eläinten käyttöön ja että lahjoituksina tuli myös sellaisia tavaroita, jotka myydään Kulkukollin kirpputorilla Itä-Pakilassa. Kirpputori on avoinna kaikkina päivinä vuoden ympäri ja sen tuotolla kustannetaan eläinten eläinlääkäri- ja lääkekuluja.

"HESYn hoivissa on tällä hetkellä uutta eläinrakasta kotia odottamassa lähes sata kissaa, kahdeksan koiraa, kuusi kania ja seitsemän seeprapeippoa ja kaksi naurukyyhkyä sekä kahdeksan punakorvakilpikonnaa.” kertoo puheenjohtaja Hannele Luukkainen ja toivottaa kaikki lemmikin ottamista harkitsevat perheet tervetulleiksi tutustumaan kodittomiin eläimiin.

Lahjoituksia kodittomien eläinten auttamiseen voi tehdä vuoden jokaisena päivänä sekä kodittomien eläinten avustustilille NORDEA 200118-113063 että HESYn nettisivuilla www.hesy.fi/tuetoimintaamme

Puheenjohtaja Hannele Luukkainen p. 040-547 7770

Sihteeri Lena Lundell p. 040-835 1710