Tiedote 4.12.2007

KERÄYSTONKAT AUTTAMAAN KODITTOMIA ELÄIMIÄ

Helsingin eläinsuojeluyhdistys tuo kaduille keräystonkat jo kymmennen kerran kerätäkseen rahaa kodittomien eläinten auttamiseksi. Keräysaika on 8.-23.12. kaikkina päivinä, myös viikonloppuisin. Keräyspaikkoja on kaksi: Lasipalatsin Forumin puoleisella nurkalla päivystetään joka päivä klo 12-18 ja Itäkeskuksen Tallinnanaukiolla klo 13-17.

Eläinten joulukeräykseen voi osallistua antamalla rahaa keräystonkkiin. Keräyksen koko tuotto käytetään kodittomien eläinten auttamiseen. Keräysvaroilla kustannetaan mm. yhdistyksen hoivissa olevien eläinten eläinlääkäri- ja ruokakuluja. Vuosittain kodittomien eläinten hoitoon menee noin 500 000 e. Lisäksi otamme vastaan eläintarvikkeita kuten eläinten leluja, kuljetuslaatikoita ja nukkumakoreja. Keräyspisteisiin voi tuoda myös hyväkuntoisia kirpputoritavaroita, jotka myydään yhdistyksen kirpputorilla Itä-Pakilassa.

Raha- ja tavaralahjoituksia on mahdollista tuoda myös suoraan Itä-Pakilassa osoitteessa Yhdyskunnantie 11 sijaitsevaan Eläinsuojelukeskukseen 22.12. asti. Lahjoituksia otetaan vastaan ma-pe klo 10-18 ja sunnuntaisin klo 15-18. 6.12. Eläinsuojelukeskus on suljettu.

Eläinten joulukeräykseen voi osallistua myös lahjoittamalla rahaa suoraan kodittomien eläinten avustustilille Nordea 200118-113063. Lahjoituksen voi tehdä myös verkkopankissa. HESYn sivuilta www.hesy.fi löytyvät sekä tili- että viitenumerot keräykseen osallistumiseksi ja linkit verkkopankkien nettisivuille.

Myös uusilla kerääjillä on mahdollisuus päästä mukaan. Yhteydenotot ma-pe klo 10-18 puh 09-54 200 101.

HESYn hoivissa on lähes aina yli 100 kissaa, liki 10 koiraa, kaneja, pikkujyrsijöitä, lintuja ja punakorvakilpikonnia odottamassa uutta eläinrakasta kotia.

* * * * *

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry

* Etsii uudet kodit lähes 1000 kodittomalle lemmikkieläimelle joka vuosi.

* Ennen uusiin koteihin sijoittamista eläimet madotetaan, rokotetaan, leikkautetaan ja tunnistusmerkitään.

* Eläinten pelastamiseen kuluu noin 500 000 e joka vuosi. Valtaosa varoista saadaan yksityisiltä lahjoittajilta.

* Kodittomien eläinten avustustilin numero on: Nordea 200118-113063

* * * * *