Tiedote 3.10.2007

ELÄINSUOJELUYHDISTYKSET ESITTELYSSÄ ELÄINTEN PÄIVÄNÄ

Eläinsuojeluyhdistykset kokoavat voimansa ja esittäytyvät yhdessä Helsingissä rautatientorilla Maailman eläinten päivänä 4.10 klo 12-18. Tapahtumassa ovat edustettuina Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY, Animalia, Animalian karhuryhmä, Juliana von Wendtin säätiö, Eläinoikeusyhdistys Fauna ja Luonto-Liiton susiryhmä. Kullakin järjestöllä on infopöytä, jossa esitellään omaa toimintaa ja jaetaan esitteitä. Tapahtuma on maksuton.

Eläinten päivää vietettiin Suomessa ensimmäisen kerran lokakuussa 1909 Constance Ullnerin aloitteesta. Constance Ullner oli eläinsuojelun voimanaisia 1900-luvun alussa ja toimi Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen puheenjohtajana.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry

- etsii uudet kodit noin 1000 kodittomalle lemmikkieläimelle vuodessa. Eläimet ovat pääkaupunkiseudulta löydettyjä tai viranomaisten huostaanottamia eläimiä.

- Ennen uusiin koteihin sijoittamista eläimet rokotetaan, leikkautetaan ja tunnistusmerkitään. Eläinten pelastamiseen kuluu vuosittain noin 500.000 euroa. Valtaosa varoista saadaan yksityisiltä lahjoittajilta.

- Kodittomien eläinten avustustilin numero on Nordea 200118-113063

- Yhdistyksen toimintaan voi tutustua nettisivuilla www.hesy.fi

Tiedottaja Maria Blomster p. (09) 54200100, 040 5774733
Sihteeri Lena Lundell p. 040 8351710