Tiedote 27.2.2009

LAKKOPÄIVÄT EIVÄT VAIKUTA HESYN TOIMINTAAN

Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen toiminta jatkuu normaalisti kaikissa toimipisteissä lakosta huolimatta. Toimihenkilöliitto Erton 2-6.3 organisoimiin lakkopäiviin osallistuu vain vajaa kolmasosa Hesyn työntekijöistä. Eläinten hyvä hoito, Eläinsuojelukeskuksen ja Perintöpuodin toiminta turvataan yhdistyksen muun henkilökunnan voimin.

Kaupunkien löytöeläintalon avautuminen Viikissä on selkeästi vaikuttanut yhdistyksen eläinmääriin. Eläinmäärät Hesyn eläinsuojelukeskuksessa ovat puolittuneet jo kaksi vuotta sitten. Tästä huolimatta yhdistys ei ole lomauttanut tai irtisanonut yhtään työntekijää. Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen palkkalistoilla on huomattavasti enemmän eläintenhoitajia kuin yleensä vastaavissa yhdistyksissä.

Tammikuussa Hesyn palkkalistoilla oli 19 henkilöä. Näistä lakkoon osallistuu kuusi.

Hesyn eläintenhoitajille maksamat palkat noudattavat alan yleistä palkkatasoa ja niitä tarkistetaan kehityskeskustelujen yhteydessä vuosittain. Jokaisen eläintenhoitajan palkka on yksilöllinen ja perustuu koulutukseen, vastuuseen, työkokemukseen, motivaatioon ja suoriutumiseen. Suurempi palkkaremontti olisi mahdollista vain työntekijämäärää radikaalisti vähentämällä. Hesy haluaa olla vastuullinen työnantaja, eikä lähteä irtisanomisten tielle.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys on lahjoitusvaroilla toimiva yhdistys, joka työllistää noin kaksikymmentä henkilöä.

puheenjohtaja Hannele Luukkainen 040- 54 77 770