Tiedote 2.1.2006

ELÄINTEN JOULUKERÄYKSEN TUOTTO KAKSINKERTAISTUI - LAHJOITUKSIA TARVITAAN JATKUVASTI

Helsingin eläinsuojeluyhdistys keräsi joulun alla kahdeksannen kerran Lasipalatsin nurkalla ja Itäkeskuksen Tallinnanaukiolla apua kodittomille eläimille. Eläinten hätä oli lähellä ihmisten sydäntä: joulukeräystonkkien kokonaistuotto oli 24 234 euroa. Vaikka tuotto oli tuplasti enemmän kuin edellisenä vuonna, se jäi silti vielä alle 2000-luvun alkuvuosien tason. Lisäksi nettikeräys tuotti 7550 euroa. Joulukeräyksen tuotolla rahoitetaan eläinsuojelutyötä koko tammikuun ajan. Helsingin eläinsuojeluyhdistys kiittää lämpimästi kaikkia lahjoittajia.

Joulukeräyksessä saatiin eläinten ruokaa noin 350 kiloa. Joulukeräys tuotti myös leluja ja makuualusia kodittomien eläinten käyttöön. Lisäksi lahjoituksena tuli sellaisia tavaroita, jotka myydään Kulkukollin kirpputorilla Itä-Pakilassa. Kirpputorin tuotolla kustannetaan eläinten hoitokuluja. Lahjoituksia voi tehdä koko vuoden ajan kaikkina päivinä sekä kodittomien eläinten avustustilille (Nordea 200118-113063) että yhdistyksen nettisivuilla www.hesy.fi.

Eläinsuojelukeskuksessa majailevat eläimet saivat joulun alla runsaasti uusia vastuuntuntoisia koteja, mutta vieläkin Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen huostassa on noin 100 aikuista kissaa, jotka kaipaavat pysyvää kotia. Lisäksi kotia odottelevat vesikilpikonnat, chinchillat ja muutama kani.

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry

- etsii uudet kodit noin 1000 kodittomalle lemmikkieläimelle vuodessa. Eläimet ovat pääkaupunkiseudulta löydettyjä tai viranomaisten huostaanottamia eläimiä.
- Ennen uusiin koteihin sijoittamista eläimet rokotetaan, leikkautetaan ja tunnistusmerkitään. Eläinten pelastamiseen kuluu vuosittain noin 500.000 euroa. Valtaosa varoista saadaan yksityisiltä lahjoittajilta.
- Kodittomien eläinten avustustilin numero on Nordea 200118-113063.
- Yhdistyksen toimintaan voi tutustua nettisivuilla www.hesy.fi

- Puheenjohtaja Hannele Luukkainen, p. ja fax (09) 7242931, matkap. 040-5477770
- Tiedottaja Maria Blomster p. työ 09-7774470 fax 09-7774467, matkap. 040 - 5774733