Tiedote 1.1.2009

KODITTOMAT ELÄIMET KIITTÄVÄT JOULUKERÄYKSEEN OSALLISTUNEITA

Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry:n perinteisen joulukeräyksen kokonaistuotto oli tänä vuonna lähes 28 000 euroa. Lahjoitukset takaavat kodittomille eläimille turvallisen tammikuun.

Keräystonkkien tuotto laski hiukan viime vuodesta, sen sijaan eläinrakkaat lahjoittajat näyttävät siirtyvän yhä enemmän nettiin.

- Tänä vuonna nettilahjoituksia oli jo kolmasosa kaikista lahjoituksista, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Hannele Luukkainen.

Rahalahjoitukset riittävät rahoittamaan Hesyn toiminnan koko tammikuun ajan. Niiden lisäksi keräyspisteille tuotiin n. 80 kiloa koiran- ja n. 65 kiloa kissanruokaa, sekä runsaasti eläinten leluja, alusia ja tarvikkeita. Lahjoituksina tuli myös sellaisia tavaroita, jotka myydään Hesyn kirpputorilla. Kirpputori on avoinna joka päivä ja sen tuotolla kustannetaan eläinten eläinlääkäri- ja lääkekuluja.

Hesy kiittää lämpimästi kaikkia lahjoittajia ja niitä lähes kolmeakymmentä vapaaehtoista kerääjää, jotka mahdollistivat joulukeräyksen toteuttamisen!

- Kodittomat eläimet tarvitsevat apua vuoden ympäri. Jos et jouluna ehtinyt muistaa eläimiä, jatkuu keräys edelleen, muistuttaa Luukkainen.

Lahjoituksia kodittomien eläinten auttamiseen voi avustustilille Nordea 200118-113063 tai Hesyn nettisivujen kautta: www.hesy.fi/tuetoimintaamme

Hesyn hoivissa on tällä hetkellä noin viisikymmentä kissaa, kolme koiraa, kani ja neljä punakorvakilpikonnaa. Uutta, rakastavaa kotia odottavat eläimet ovat tavattavissa arkisin ja sunnuntaisin kl 15-18. Eläinsuojelukeskuksen osoite: Yhdyskunnantie 11, Itä-Pakila.

- Hannele Luukkainen, puheenjohtaja p. 040-54 777 70
- Riikka Suominen, tiedottaja p. 040- 577 47 33